DOVOLENÁ 2020 CHATA DAVLE

Tak jsme si tuhle dovolenou moc užili.
I když jsme si mysleli, že nás kovid zabrzdí v pohybu, tak nakonec chata byla perfektním řešením.

Na skále nad řekou Vltavou u soutoku se Sázavou, to bylo jako v pohádce. Už když jsme přišli na místo za krásného odpoledne, kdy na chatu svítilo zapadající slunce, nás vše uchvátilo. Nejen, že vše bylo moderní, ale i ten klid nad řekou, soukromí, perfektní úklid a vše nádherně sladěné. Co víc si přát.

Snad jen, aby i počasí k nám bylo přívětivé, nebylo ani horko, ani zima a vyšly všechny naše,(moje) plány. A to se nám do puntíku splnilo.

Po cestě tam jsme navštívili Sázavský klášter a jako druhou zastávku jsme si zvolili hvězdárnu na Ondřejově. Na obou místech jsme měli perfektní a podrobný výklad o historii i současnosti těchto památek,(ano i Ondřejovská hvězdárna už je i památka) a celkově to byla pohodová cesta bez objížděk a jiných problémů. No a druhý den jsme měli v plánu pohledy na Vltavu se shora, což obnášelo návštěvu dvou krásných vyhlídek. Máj a hned vedle málo známou Mařenku. Obě tyto vyhlídky jsou nádherné, a když ještě sbíráte po cestě kešku za keškou, tak je to úplně nádherný den. V Davli jsme si koupili něco k večeři a spokojeně usínali v pohodlné posteli.

Další den jsme nechali auto ve Štěchovicích u zajímavého kostela a šli naučnou stezku Svatojánské proudy až do Třebenic, kde jsme si dali výborný oběd a po replice první trasy Českých turistů jsme šli zpět do Štěchovic. Také moc zajímavá a poučná trasa s poznáváním historie trempinku a chatových osad na Vltavě. Sladkou tečkou pro nás byl pohár v cukrárně v Pikovicích, kam jsme se zajeli podívat na řeku Sázavu.

Tam nám také začal další den, protože jsme tam nechali auto, a vlakem jsme si projeli část trasy Posázavského Pacifiku. V Kamenném Přívoze jsme na zpáteční cestě z Čerčan vystoupili a šli po červené zpět do Pikovic nad hučící Sázavou s vyhlídkou na kamenný Žampašský viadukt a krásnou podívanou na řeku z Raisovy a Klimentovy vyhlídky. Zakončení bylo na poháru v Pikovicích, který neměl chybu, a po těch kilometrech jsme si ho zasloužili. Jako třešničku na dortu jsem si nechal pro ženu skoro večerní projížďku motorovým člunem z Davle k soutoku obou řek a okolo ostrova Svatého Kiliána dál po Vltavě a zpět, až skoro pod naší chatu. Projížďka byla opravdu nádherná a zase jsme zažili něco nového na našich dovolených.

Poslední den si žena udělala oddychový, zůstala na chatě a já jsem šel na sever, po dalších vyhlídkách na Vltavu. Je tam vyhlídka na Měchenice, i takzvaná Zlatá vyhlídka, kde byl rozhled až neskutečně krásný a odkud jsem se stočil na Březovou a došel jsem až do Zlatého údolí a podle,(prý Zlatého potoka) zpět k Davli a na chatu. Hezčí zakončení dovolené jsme si nemohli přát a po dobrém odpoledním obědě v Davli jsme přešli ještě most u „REMAGENU“, (byl zde natáčen ten film) a druhý den jsme jeli domů.

Tato cesta byla také pohodová, protože jsme si ji zpestřili návštěvou Hrusic, což je známé bydliště kocourka Mikeše a jeho autora Josefa Lady. Po prohlídce galerie jsme si dali v místní hospodě U Sejků výborný oběd a dojeli jsme v pohodě domů.

Takže po pěti nocích v krásné moderní chatě s „mnoha ovládacími prvky“ můžeme prohlásit, že to byla další krásná dovolená v naší nádherné vlasti.

Přeji všem krásné léto. V. V.

««« Předchozí text: HEZKY NAPSANÉ Následující text: 5. 9. 2020 PODOUBRAVSKÝ VÍCEBOJ - VEPŘÍKOV »»»

autor: Vratislav Voral | Sobota 18.07.2020, 21:19 | tisk | About me | 0 komentářů | 19x

Komentáře k textu

Rss komentářů tohoto textu - Formulář pro nový komentář

K textu nebyl napsán žádný komentář.

Přidej komentář!

Gravatar povolen.

Kliknutím vložíš: Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|
Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky. Pokud se komentář nezobrazí, neprošel bezpečnostní kontrolou a já jej musím schválit přes administraci. Nevkládej jej prosím znovu.